Nieuws Januari 2023

FC Barcelona wint Supercopa: 1-3

In de 251e Clásico had FC Barcelona geen kind aan Real. Uiteindelijk werd het 1-3 voor FC Barcelona en dat ging met een groot gemak. Barça begon vol strijd en energie aan de finale. Dit leidde al in de 6e minuut voor een kans van Araujo. En Barça ging door: Lewandowski raakte de paal via de doelman van Real.

Courtois was de beste man van Real. Eerste gevaar van Real kwam van Benzema in de 19e minuut (kopkans). Maar Barça domineerde de wedstrijd en een doelpunt kon niet uitblijven: Gavi scoorde de 0-1 na een assist van Lewandowski. Nog voor de rust de 0-2. Dit keer was het een doelpunt van Lewandowski na een assist van Gavi.

Wat een overmacht! 58% balbezit voor Barça. Na 5 minuten in de 2e helft was er een kans voor Dembélé. Barça ging maar door en Real had geen antwoord op het goede spel van de mannen uit Barcelona. Barça ging op zoek naar de 0-3 en die werd gevonden!

In de 68e minuut de 0-3 door Pedri na een assist van (wie anders) Gavi. En mocht Real een keer doorbreken dan stond Ter Stegen in de weg. Wat een doelman!

Wat een elftal. Vloeiende combinaties, scherp voor de goal, Frenkie op zijn best, wat een middenveld (Gavi werd verkozen tot Man van de Wedstrijd), gesloten defensie, enorme drive en fitheid, aanvallen vanaf de flanken en ga zo maar door. Real stond erbij en keek ernaar.

Een dik verdiende overwinning. (Benzema scoorde in blessuretijd nog de 1-3). Maar dat mocht de pret niet drukken. Xavi was in zijn nopjes met zijn 1e prijs in 14 maanden.

3 punten voorsprong in La Liga (volgende wedstrijd: thuis tegen Getafe)

Achtste finale in de Copa del Rey (AD Ceuta)

Actief in de Europa League (Manchester United)

Winst in de Supercopa!

Mooi lijstje. Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Koundé, Araujo (80”Roberto), Christensen, Baldé, Busquets, Frenkie (80”Kessie), Gavi (85”Ansu Fati), Dembélé (78”Raphinha), Lewandowski, Pedri

Foto: fcbarcelona.com