Nieuws Oktober 2022

Genoeg aan 1 helft: 3-0

De tweede helft tegen Villarreal had schriftelijk afgedaan kunnen worden. Bij rust leidde Barca al met 3-0. 2 doelpunten van Lewandowski en een doelpunt van Ansu Fati (hakje). Robert Lewandowski scoorde zijn 11e doelpunt in 10 wedstrijden. Wat een grootheid!

Villarreal speelde ver onder zijn kunnen. Dat gold niet voor Frenkie de Jong. Hij ging voorop in de strijd tegen de Yellow Submarine. En niet alleen Frenkie maar het hele team domineerde de wedstrijd. Bijna zeker 1 van Frenkie’s beste wedstrijden bij Barcelona. Als hij ooit een basisplaats heeft verdiend dan is het nu wel. Xavi kan niet meer om hem heen.

Villarreal speelde heel verdedigend (de bus) en hoopte met lange ballen de spitsen te bereiken. Die tactiek slaagde niet. 3 doelpunten tegen in de eerste 9 wedstrijden. En nu 3 erbij.

• 1e doelpunt: bal van Jordi Alba op Lewandowski. Die wist er wel raad mee: 1-0

• 4 minuten later 2-0 door Lewandowski (nr. 11); bal draait mooi in hoek van doel Villarreal

• 3e doelpunt: pass van Ferran Torres op Ansu Fati. Met een hakje de 3-0. Smullen maar!

In de 2e helft creëerde Villarreal zelden een kans. En Barcelona hoefde niet meer. Immers as. zondag de wedstrijd tegen Athletic Club, Frenkie de Jong werd vervangen door Busquets, Staande ovatie van de socios.

Deze 3 punten zijn binnen. Visca Barca!!

Opstelling: Ter Stegen, Koundé 78”Piqué), Alonso, Roberto (70”Bellerin), Alba, Gavi, de Jong (70”Busquets), Pedri, Torres, Lewandowski (75”Dembélé), Ansu Fati (75”Raphina)

Foto:fcbarcelona.com