Nieuws Oktober 2020

Getafe - FC Barcelona: 1-0

De wedstrijd tegen Getafe kan in 4 woorden beschreven worden: het was niet best. Op alle linies zakken door de ondergrens. En zo’n geweldig team is Getafe ook weer niet: verdedigers die vooral naar de man kijken, middenvelders met een beperkte techniek en 2 middelmatige aanvallers. 9 jaar geleden verloor Barça voor het laatst van Getafe…….

Na het gebruikelijke aftasten schoof Getafe steeds meer naar de helft van Barça. Dit leidde in de 18e minuut tot een kans voor Getafe. 2 minuten later schoot Messi de bal op de paal na een assist van Dest (die wel een voldoende haalde). In de 24e minuut een gele kaart voor Piqué. Toch nog een paar kansen voor de rust. Voor Lenglet en Griezmann (voor open doel).

Dan de dramatische 54e minuut: Frenkie de Jong veroorzaakt een penalty die door Mata vakkundig in de hoek van het doel werd geplaatst: 1-0. Met een aantal wissels probeerde Koeman het tij te keren maar de mannen van Getafe bleven stug (en soms over het randje) verdedigen. In de 76e en 83e minuut nog kansen voor de thuisploeg. Barça kwam eigenlijk niet meer aan aanvallen toe. In de 80e minuut nog twee wissels bij FC Barcelona.

Extra tijd: 6 minuten! De assistent van Getafe ontving nog een rode kaart. In de 94e minuut had het dan toch nog gekund voor Barça: Messi schoot jammer genoeg de bal op de lat. Dest ontving nog een gele kaart en daarmee kwam de o zo lastige wedstrijd ten einde. Veel werk aan de winkel voor Koeman. Het spel was niet samenhangend en niet dreigend genoeg. Slechts 3 dagen tot de volgende wedstrijd tegen Ferencváros in de Champions League. We hopen dat de weg omhoog weer gevonden wordt. Visca Barça

Opstelling Barça
Neto, Dest, Piqué, Lenglet, Sergio, Sergio Roberto (87”Puig), Pedri (60”Coutinho), Frenkie de Jong (80”Trincáo), Griezmann (80”Braitwaite), Dembélé (60”Ansu Fati), Messi

Foto: fcbarcelona.com