Nieuws Juni 2021

Griezmann en Dembélé verslaan Duitsland

Zonder zelf te hoeven scoren: 1-0 voor Frankrijk door een eigen doelpunt van Hummels. Een terechte overwinning voor Frankrijk dat met Griezmann in de basis startte. Dembélé viel 10 minuten voor tijd in. Lenglet bleef de hele wedstrijd op de bank. 2 x afgekeurde goals vanwege buitenspel.

Aan de hand van Mbappé creëerde Franrijk vele kansen. Wat een snelheid heeft die man. Frankrijk blijft 1 van de kanshebbers voor het winnen van Euro2020. Maar vlak de Duitsers niet uit. Met 2 winstpartijen plaatsen ze zich waarschijnlijk voor de 8e finale.

In dezelfde groep (de groep des doods) won Portugal met 3-0 van Hongarije. De Hongaren gaven alles wat ze hadden maar dat was niet genoeg. Wellicht wordt de 1e plaats in deze poule bepaald door het doelsaldo.

Volgende wedstrijden zaterdag 19-6: Hongarije – Frankrijk (15.00 uur) en Portugal – Duitsland (18.00 uur). Frankrijk kan zich bij winst zo goed als zeker plaatsen; de Duitsers moeten 3 punten pakken tegen Portugal.

Foto:fcbarcelona.com