Nieuws Mei 2011

Groots onthaal voor de kampioenen

Het kampioenschap van FC Barcelona is woensdagnacht grootst gevierd. De selectie keerde na de wedstrijd tegen Levante met het vliegtuig terug naar Barcelona, alwaar na middernacht een ‘kampioensbus’ de heren naar Camp Nou reed. Op het vliegveld ‘El Prat’ was het een drukte van belang en ook onderweg naar het stadion werd de ploeg begroet door vele uitzinnige socios. Geëscorteerd door vele toeterende auto’s scooters en brommers kwamen de blaugranas bij hun thuishaven aan, waar tot diep in de nacht feest werd gevierd met de aanwezige familieleden.

In de stad zelf was het grootste feest zoals gebruikelijk bij Caneletas te bewonderen. Bij de fonteinen aan het begin van de Ramblas gingen duizenden cules uit hun dak en zongen het ‘Campeones’ uit volle borst.

De club heeft inmiddels aangekondigd dat de traditionele ‘rua’, de optocht door de stad, vrijdagavond zal plaatsvinden. Zo kan iedereen, van jong tot oud, de spelers feliciteren met de eenentwintigste landstitel. De tocht in een open tourbus begint om 19:30 bij Camp Nou.