Nieuws Augustus 2010

Guardiola blijft ambitieus

Ondanks dat alle te winnen titels in de afgelopen twee jaar al zijn gewonnen is de coach van FC Barcelona nog altijd even ambitieus om alles uit zijn team te halen en samen nog vele titels te kunnen behalen. De wedstrijd tegen Sevilla geldt als een demonstratie van wat Guardiola verwacht van zijn spelers: “We speelde op een hoog niveau en de uitdaging is om dat iedere wedstrijd weer met dezelfde felheid en oplettendheid te spelen.“

Over het nieuwe seizoen zei hij: “We moeten bescheiden spelen. In de wedstrijden die op papier eenvoudig zijn, wil ik ons team meer zien rennen dan onze tegenstanders en dezelfde inzet zien geven als ze in deze eerste wedstrijd deden.“ Guardiola is zich er van bewust dat ze niet op hun lauweren kunnen gaan rusten en dringt er bij zijn team erop aan om: “We moeten opnieuw alles willen winnen.”

Velen vragen zich af hoe hij spelers die alles al gewonnen hebben nog kan verbeteren: “Er zijn altijd dingen die verbeterd kunnen worden - hoe spelers samen werken, de kwaliteit van onze trainingen, de mentale weerbaarheid, etc. in geloof dat we dingen beter kunnen doen.”

Guardiola zei over de wedstrijd van vanavond: “We zijn er erg trots op dat AC Milan komt spelen en het is een goeie test voor het team en het geeft de gelegenheid om nog een paar dingen te bekijken.”