Nieuws Augustus 2022

Joan Gamper Trofeo blijft in Barcelona

Ruim 83.000 supporters (waaronder vele Nederlandse toeristen) waren aanwezig in de Spotify Camp Nou om Barça met 6-0 te zien winnen van het Mexicaanse Pumas UNAM. En na 10 minuten lagen er al 3 in het netje. Even knipperen met de ogen! Lewandowski had slechts 2 minuten nodig om zijn eerste goal voor Barça te scoren. Perfect geplaatst en van grote schoonheid.

Minuutje later: 2-0 door Pedri op aangeven van Lewandowski. De klasse druipt er vanaf. Sowieso een mooi koppel. Zo ontstond de 4-0. Briljant! De 3-0 kwam op naam van Dembélé. Assist: Raphinha. 4 goals na 19 minuten!!

Halverwege werd er natuurlijk veel gewisseld. Zo kwamen Kessié, Aubameyang, Frenkie, Memphis, Koundé, Piqué, Iñaki Peña, Arnaud Tenas. Frenkie de Jong en Aubameyang wisten nog te scoren. Eindstand: 6-0.Tussendoor werd het aluminium nog een paar keer geraakt.

Vermeldenswaardig is de ontvangst van Dani Alves. Zijn hele leven bij Barça gespeeld, nu bij Pumas. Ovationeel applaus. Veel toegezongen. 300 (!) knuffels uitgedeeld. Een man van de club . Altijd met een geweldige inzet. Een voorbeeld voor de jeugd. Neem maar van mij aan: die komt bv. als trainer nog wel eens terug. Een fenomeen! Zelfs de wave viel hem ten deel. En dat gebeurd niet vaak in Camp Nou. Aantal wedstrijden Dani Alves voor Barça: 431; 23 prijzen gewonnen.

Lewandowski werd verkozen tot “Man of the match”: goal en 2 assists in de eerste 19 minuten. Alsof hij al jaren bij Barça voetbalt. Met deze selectie moet het in ieder geval mogelijk zijn om as. zaterdag (21.00 uur) Rayo Vallecano te verslaan. Hoewel La Liga daar iets anders over denkt.

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com