Nieuws Augustus 2008

Guardiola: "Tot zo ver ben ik tevreden"

Pep Guardiola kijkt tevreden terug op de tot nu toe verrichte arbeid en de daaraan gekoppelde resultaten van de selectie. Net terug uit de Verenigde Staten wilde de nieuwbakken coach van de blaugranas wel een balans opmaken. Een week voor het echte werk tegen Wisla Krakau gaat beginnen, mag geconcludeerd worden dat de selectie er klaar voor is. "De jongens hebben hard getraind. In de wedstrijden hebben ze laten zien de tactische wensen uit te kunnen voeren. Tegen de Red Bulls hebben we zes doelpunten gemaakt, maar ook enorm veel kansen gecreëerd. Dat geeft een stuk zekerheid. Het enige wat me nu nog zorgen baart, is de manier waarop we de doelpunten achterin weggeven. Dat gaat veel te gemakkelijk. Daar moet aan gewerkt worden."

Woensdagavond 13 augustus begint Barça op een nieuwe grasveld in Camp Nou tegen de Polen uit Krakau. Pep ziet het met vertrouwen tegemoet: "Wislau is een gecompliceerde ploeg. Ik hoop dat de socios naar het stadion komen om ons aan te moedigen. We zullen vanaf het begin druk zetten en ze op hun eigen helft vastzetten. De aanvallende creativiteit zal dan de doorslag moeten geven."