Nieuws September 2011

Guardiola weer terug

Vrijdagochtend stond Pep Guardiola weer op het trainingsveld nadat hij de twee dagen ervoor met andere Europese coaches gespendeerd had in Nyon, waar de UEFA het Coaches’ Forum had georganiseerd.

Met de nog altijd karige selectie, met de grote meerderheid afwezig wegens internationale verplichtingen, werkte Pep de laatste trainingssessie van de week af. De groep werd aangevuld met reservespelers die zondag, zes uur in de avond, een uitwedstrijd spelen in Cartagena.

De in Barcelona gebleven vijf spelers van het eerste team stonden opnieuw ietwat eenzaam op het trainingsveld in het Ciutat Esportiva. Dit waren Fontàs, Pinto, Maxwell, Puyol en Afellay, van wie de laatste drie nog altijd niet het medische groene licht hebben ontvangen. De eveneens geblesseerde Piqué en Adriano zetten hun hersteltraining voort, apart van de groep.

Vrijdag was tevens de laatste training. Het eerste team heeft de eerstvolgende drie dagen vrij en zal zich niet op het trainingsvel melden tot dinsdagochtend. De eerstvolgende wedstrijd die voor Barça op het programma staat, is het uitduel tegen Real Sociedad van volgende week (18:00u), in het tweede competitieduel van het nieuwe seizoen.