Nieuws Oktober 2009

Ibra op zijn verjaardag op zoek naar record

Op papier is de zesde competitiewedstrijd van het seizoen tegen Almería er een van het kaliber minst interessant. Het team van coach Hugo Sanchez heeft in Camp Nou nog nooit een punt gepakt.

Een ideale wedstrijd voor Barça om aan het doelsaldo te werken. En dus is de kans dat Zlatan Ibramimovic zaterdagavond op zijn verjaardag een stokoud record uit de Barça boeken gaat schrijven erg groot. Als de Zweedse aanvaller tegen Almería succesvol is, is dat zijn zesde opeenvolgende competitiewedstrijd waarin hij tot scoren komt. Het record staat momenteel op vijf en wordt gedeeld door César (Seizoen 1950-51) en vanzelfsprekend Ibrahimovic.

Voor Barça betekent een eventuele overwinning een evenaring van de beste competitiestart ooit. Zes overwinningen op rij werden drie keer eerder behaald. In 1929-30, in 1990-91 (onder coach Johan Cruijff) en 1997-98 (onder coach Louis van Gaal).

Met het komende FIFA interland programma op de agenda, zullen de meeste spelers na de wedstrijd voor een goede anderhalve week uitvliegen voor interland verplichtingen. Guardiola hoeft daarom niemand te sparen en kan met zijn gala elf aan de aftrap verschijnen.