Nieuws December 2011

Iniesta: “Deze prijs willen wij echt pakken”

FC Barcelona maakt in Japan jacht op alweer de vijfde prijs van het kalenderjaar. Na de landstitel, de Champions League, de Spaanse Super Cup en de Europese Super Cup hoopt het team van Guardiola ook het WK voor clubteams te winnen.

“Wij zijn nog steeds helemaal blij na de overwinning op Real”, zo laat Andrés Iniesta woensdag tegenover diverse Spaanse journalisten in Japan weten. “Het heeft ons veel vertrouwen gegeven en de teamspirit is echt fantastisch. Wij zijn dit jaar kampioen van Spanje geworden en hebben de Champions League gewonnen: nu zijn wij honderd procent geconcentreerd op een gepaste afsluiter.”

Donderdagochtend om half twaalf  begint de halve finale tegen Al Sadd uit Qatar, de Aziatische kampioen. De wedstrijd wordt live uitgezonden vanaf 11:25 uur bij Sport1 en voor de mensen die een online de wedstrijd willen kijken, klik hier.

Mochten de Catalanen deze wedstrijd winnend weten af te sluiten, dan wacht zondag de finale tegen Santos. “Wij respecteren onze tegenstanders, maar deze prijs willen wij echt pakken”, zo vervolgt Don Andrés. “Dan hebben wij een perfect jaar in stijl afgesloten en hebben wij onszelf een prachtig kerstcadeau gegeven.”