Nieuws Augustus 2019

Joan Casals ontvangt onderscheiding

Joan Casals is uitverkozen gedurende de verkiezing voor de Premio Edmundo Bazo, een jaarlijkse prijs die wordt gegeven aan iemand die de waarden van FC Barcelona en de bijbehorende penya's vertegenwoordigt. Joan Casals is vrij bekend onder de Barça-aanhang, omdat hij in zijn verschijning precies lijkt op het symbool dat de club al zo'n honderd jaar vertegenwoordigt. Een oud mannetje met een witte baard en een ''panxa'', een Catalaanse hoed op. Dit symbool is al zo'n honderd jaar een officieel symbool en icoon binnen de club, en Casals is een verschijning die hier exact op lijkt. Onder andere clubpresident Bartomeu was getuige van het leveren van de onderscheiding aan Casals, die zichtbaar emotie toonde. Eerder werd Casals al fan van het jaar bij FC Barcelona, een bijzonder gegeven met zijn 85 jaren oud.

Foto: www.fcbarcelona.cat