Nieuws Oktober 2012

Kameroen met Song uit de Afrikaanse Cup

Alex Song moet helaas de volgende editie van de Africa Cup of Nations aan zich voorbij laten gaan. Zijn nationale elftal, Kameroen, boekte thuis weliswaar een zege op Cape Verde (2-1), maar de overwinning was niet voldoende om een achterstand op doelpuntensaldo uit de uitwedstrijd te doen keren. De nieuwe aanwinst van de blaugranas startte in de basis en speelde de gehele wedstrijd op de positie van defensieve middenvelder.

Kameroen kwam na 22 minuten op achterstand en ging daarna fel op zoek naar de gelijkmaker, die nog voor de rust viel dankzij een doelpunt van Emana. In de slotfase van de tweede helft bracht Idrissou Kameroen op een voorsprong, maar de score bleef daarop steken en daarmee werd de ploeg uit Kameroen een plek in het Afrikaanse bekertoernooi ontnomen. Het toernooi zal van 19 januari tot 10 februari in Zuid-Afrika gespeeld worden.