Nieuws April 2016

Laatste Barça-training voor Atlético

FC Barcelona heeft op dinsdagmiddag voor de laatste keer getraind in aanloop naar het Champions League-duel tegen Atlético Madrid. De terugwedstrijd, die gespeeld zal gaan worden in een kolkend Vicente Caldéron, kan Barcelona een plek in de halve finales opleveren. Thuis wist Barcelona door een dubbelslag van Luis Suárez met 2-1 een zege te behalen, maar er zijn kleine zorgen bij de ploeg van Luis Enrique voorafgaand aan de belangrijke ontmoeting. Twee nederlagen op rij in competitieverband zorgen ervoor dat Atlético vertrouwen zal hebben om voor een derde nederlaag in kort tijdsbestek van Barça te zorgen. Tegen Real Madrid en Real Sociedad wist de ploeg van Enrique geen vuist te maken, terwijl Atlético juist twee goede zeges op rij heeft geboekt. Ook het blessureleed speelt een rol. Vermaelen en Rafinha zijn namelijk beiden afwezig met een spierverrekking, en deze speelden dan ook niet mee tijdens de training. Dinsdagavond vliegt de selectie naar Madrid. Dan zal het nog eenmaal trainen in het stadion van Atlético Madrid, voordat op woensdagavond om kwart voor negen het spektakel zal aanvangen.