Nieuws Juni 2020

Luis Enrique: 6 juni 2015 was onvergetelijk!

Voormalig manager herinnert zich de dag dat Barça niet alleen de Champions League won, maar ook een historische treble voltooide.

Het was een onvergetelijke finale ”, herinnert Luis Enrique zich keer op keer. 6 juni markeert de vijfde verjaardag van Barça's laatste Champions League-titel, en de man die het team van 2014 tot 2017 leidde, heeft zijn herinneringen aan die geweldige dag gedeeld in een interview dat volledig kan worden bekeken op Barça TV +.

"Geen enkele Barça-fan zal dat seizoen ooit vergeten", zegt hij, verwijzend naar een historische treble-winnende campagne. 'En degenen onder ons die het allemaal van binnenuit hebben meegemaakt, zullen het zich als geen ander herinneren.'

Road to Berlin

"Het is niet alleen de finale, maar ook de groepsfase en de knock-outwedstrijden. Hoewel we een heel moeilijke route hadden, waren we geen seconde uit de competitie. "

Teamgesprek voor Juventus

'Ik zei dat ik me voorstelde dat ik de Juve-teamlezing hield en hen vertelde over Barça. Ze zouden zichzelf naaien. Het zorgde in ieder geval voor een glimlach. '

Pre-match zenuwen

“Ik ben nog nooit zo nerveus geweest in mijn leven, als speler of manager. Ik dacht dat ik zou kalmeren, maar er was zoveel spanning dat ik het moeilijk vond om ermee om te gaan. "

De doelen

'Het eerste doel heeft ons moreel een boost gegeven. Daardoor besefte de oppositie dat we serieus waren. Het is iets speciaals aan Barça en dat maakt alle fans trots. "

"Suárez’s doelpunt was het doelpunt dat ik het meest in mijn leven heb gevierd omdat het het derde was. Als het 2-1 is, vier je het, maar je weet dat er nog veel moet gebeuren. "

De trofee

"Het is het belangrijkste dat elke speler, coach of fan kan ervaren. Niet alleen de Champions League winnen, maar ook de treble. Het was de tweede keer dat Barça het had gedaan. Dat laat zien wat een club dit is. Het leukste is om zoveel mensen gelukkig te maken. '

Het seizoen 2014/15

'Het was een onvergetelijk seizoen. Ik denk niet dat Barça-fans het zullen vergeten en degenen onder ons die er nog meer bij betrokken waren. "

De tridente

“Het mooie van de treble was niet alleen hun voetbal, het was hun vermogen om het team te pruilen voor elk individualisme. Het was zo'n verenigde en toegewijde ploeg, niet alleen Suárez, Neymar en Messi, maar ook de andere spectaculaire spelers. Het was net een World XI. '

Beker en competitie

"De spelers waren slim genoeg om te beseffen dat, net zoals de Champions League erg leuk is, het nog leuker is als je ook de competitie en de beker kunt toevoegen."

Overwinningsparade

'Het was geweldig, geweldig. Maar het is maar één dag. De dag van de finale, de dag erna, en een hele zomer vol mensen die blij zijn om het Barça-shirt te dragen. Er gaat zoveel naar het winnen van een treble en als je dat bereikt, moet je erop uit gaan en ervan genieten. ”

Foto: www.fcbarcelona.com