Nieuws Mei 2020

La Liga half juni weer van start!

Volgens de voorzitter van La Liga, Javier Tebas, kunnen La Liga en de Secunda División uiterlijk 19 juni weer van start. Hij sprak de hoop uit dat het misschien al op de 12e kan. De Corona-testen zijn achter de rug (2500, waarvan 8 positief; 5 spelers, 3 stafleden). Ongeveer 400 personen bleken immuun te zijn en het virus al gehad te hebben.
Inmiddels zijn de meeste teams in training (onder strikte voorwaarden - zie foto).

Tijdens de wedstrijden mogen er 5 wissels per team ingezet worden. In totaal moeten er nog 110 wedstrijden gespeeld worden.

Tebas: "We zullen ons aan de strenge voorschriften moeten houden. Het is de bedoeling dat er straks elke dag van de week gespeeld gaat worden. De wedstrijden worden afgewerkt zonder publiek. Er zullen testen gedaan worden met tribunegeluid en er worden manieren ontwikkeld om met de supporters thuis te communiceren. Want onze supporters blijven natuurlijk het belangrijkst van allemaal."

Laten we hopen dat we vanaf half juni de sterspelers weer kunnen zien op het veld. Het heeft nu lang genoeg geduurd!! Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com