Nieuws Februari 2015

Manchester City - Barça 1-2

Barça heeft goede zaken gedaan door het eerste duel van de achtste finale in de Champions League te winnen. In het
Etihad Stadium waren de blaugrana’s met 1-2 te sterk voor Manchester City.

Na een enigszins rommelig begin nam het team van Luis Enrique het heft in handen. Na een kwartier wist Luis Suárez de score te openen. Lionel Messi gaf de bal voor, waarna de Uruguayaan onder de bal dook, maar in tweede instantie schoot Suárez de bal hard in het doel. De blaugrana’s hadden na de treffer het betere van het spel. De Uruguayaanse spits kon een paar minuten de score verdubbelen door alleen op keeper Joe Hart van de Citizens af te gaan. Suárez probeerde de keeper door de benen te spelen, maar Hart lag in de weg. Toch trof de Uruguayaan na een half uur wel doel. Na een mooie aanval wist Suárez op aangeven van Jordi Alba de bal kiezelhard achter Joe Hart te schieten. In het resterende kwartier van de eerste helft kregen La Pulga en Dani Alves de kans om ook een treffer te maken, maar beide hadden pech in de afwerking, waardoor de ruststand 0-2 bleef.

De thuisclub kwam scherper uit de kleedkamer en kreeg via Kun Agüero en Samir Nasri nog gevaarlijke kansen. Het tempo lag na rust, net als in de eerste helft, vrij hoog. Ook Barça kreeg, onder andere via Ivan Rakitić, nog een goede kans voor een treffer. Twintig minuten voor het einde bracht Agüero de spanning terug door alsnog de 1-2 te scoren. Slechts vijf minuten later benadeelde Gaël Glichy zijn ploeg door tegen zijn tweede gele kaart aan te lopen. Het team van Pellegrini streed hierna nog steeds voor het gelijke spel, maar de blaugrana’s wisten de man-meer situatie prima te benutten. Zowel Alba en Messi kregen namens Barça de kans om het duel definitief te beslissen. In de laatste minuut van de blessuretijd kreeg La Pulga de beste kans de score te vergroten. Nadat de Argentijnse sterspeler in het strafschopgebied werd gevloerd, oordeelde de scheidsrechter tot een penalty voor het Catalaanse team. Messi schoot goed in, maar keeper Hart redde. Uit de herkansing kopte La Pulga naast. Dit was meteen het laatste wapenfeit van de wedstrijd.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Piqué, Mascherano, Alves (75’ Adriano), Iniesta, Busquets, Rakitić (71’ Mathieu), Neymar, Messi en Suárez.

Bekijk HIER de samenvatting van Sport 1.