Nieuws November 2015

Match Preview: Barça-BATE

Woensdagavond staat om 20:45 uur het vierde groepsduel voor de Champions league op het programma voor het team van Luis Enrique.
FC Barcelona staat eerste in Groep E met zeven punten uit drie duels. De laatste wedstrijd was het uitduel bij BATE Borisov, dat met 0-2 werd gewonnen door Barça.

Als de Catalanen woensdag in het eigen Camp Nou weer weten te winnen van de Wit-Russische voetbalclub uit Borisov én , met nog slechts twee duels voor de boeg, een plaatsje bij de laatste 16 gegarandeerd. Dan is het voor de 12e achtereenvolgende keer dat FC Barcelona de knock-out fase van de Champions League weet te bereiken.

BATE heeft een overwinning op Barça nodig om nog zicht te blijven houden op de laatste 16. De Wit-Russen staan nu op de derde plaats in Groep E met drie punten. Bayer bezet de tweede positie met vier punten en AS Roma sluit de rij met slechts twee punten uit drie duels.

Luis Enrique vertelde een dag eerder in de persconferentie dat: “Het doel woensdag is om ons te plaatsen voor de knock-out fase en om eerste te worden in Groep E. Als regerend kampioen moeten we laten zien dat we klaar zijn voor de volgende ronde.” De coach heeft voor de vierde groepswedstrijd de keuze uit de volgende
18 fitte spelers: Ter Stegen, Bravo, Piqué, Rakitić, Busquets, Alves, Iniesta, Suárez, Neymar, Mascherano, Bartra, Munir, Alba, Sandro, S.Roberto, Adriano, Vermaelen en Gumbau.

In de selectie van BATE is voormalige Barça-speler Alexander Hleb opgenomen. De 34-jarige middenvelder ontbrak bij het duel in Wit-Rusland door een blessure. Volgens coach Aleksandr Yermakovich is Hleb weer wedstrijdfit en zal hij naar alle waarschijnlijkheid tegen zijn oude club aantreden.

FC Barcelona kan tegen BATE de huidige reeks van zeven aaneengesloten overwinningen in de Champions League uitbreiden tot acht op een rij. Daarnaast koestert Sergi Roberto warme herinneringen aan de Wit-Russische tegenstander. Hij scoorde in december 2011 de openingstreffer in de 4-0 thuisoverwinning tegen BATE. Het was zijn eerste officiële doelpunt voor het eerste team.