Nieuws November 2014

Mathieu: "Dit wordt een speciaal duel"

Zondagavond staat het competitieduel in en tegen Valencia op het programma. Voor Jérémy Mathieu een speciale wedstrijd, want de laatste vijf seizoenen speelde de Franse verdediger voor Valencia. Tijdens de persconferentie na de training van vrijdagmorgen vertelde Mathieu: “Ik heb altijd leuke duels in Mestalla gespeeld. Dat zal nu niet anders zijn. Het enige verschil is dat ik me nu volledig voor Barça inzet.”

De verdediger heeft een goed gevoel over gehouden aan de laatste twee duels: “De wedstrijden van de afgelopen week hebben voor het nodige vertrouwen gezorgd. Dat zal ons helpen in het duel met Valencia.” De Fransman benadrukt het belang van het duel tegen zijn vorige club: “We zullen moeten winnen, want Valencia staat maar vlak achter ons.”

Tot slot had Mathieu ook iets te zeggen over zijn ploeggenoot Lionel Messi. “Ik denk dat hij zijn hele carrière hier zal blijven spelen. Dat hoop ik voor de club en voor de selectie. Messi is een legende”, verklaarde de Franse verdediger.

Video: www.fcbarcelona.cat