Nieuws Juli 2014

Mathieu: “Ik wil prijzen winnen”

Maandag heeft Jérémy Mathieu zijn eerste interview gegeven als speler van Barça. De verdediger werd vorige week donderdag gepresenteerd bij de Catalaanse club.
De Fransman liet weten ambitieus te zijn: “Ik zal op het veld alles geven en mijn uiterste best doen. Het zal moeilijk zijn om Carles Puyol te doen vergeten, maar ik zal er alles aan doen om hem te vervangen en Barça te laten zien dat ze een goede keus hebben gemaakt”, vertelde Mathieu, die vervolgde met: “Ik ben gekomen om prijzen te winnen en iets voor FC Barcelona te betekenen.”

De Franse verdediger maakte al op zijn zeventiende zijn debuut in het profvoetbal bij het Franse Sochaux. Dertien jaar later begint hij aan een nieuw avontuur bij de blaugrana’s. “Nu ik dertig ben, heb ik de ervaring die ik nodig heb om bij een grote club te spelen. Ik ben er ook klaar voor om voor Barça te spelen”, aldus Mathieu, die komende vrijdag aan zal sluiten bij zijn nieuwe ploeggenoten. In de selectie van Barça zit er voor de Fransman al een bekende. Bij Valencia speelde de verdediger samen met Jordi Alba, die tussen 2007 en 2012 uitkwam voor Los Che. Mathieu ziet dit als een gunstige factor: “Alba zal me zeker helpen te integreren en om mijn weg te vinden in Barcelona. Toch zal ik hierin zelf het meeste moeten doen en me moeten bewijzen in het team”, verklaarde de Fransman.