Nieuws December 2012

Messi schrijft geschiedenis met 86 goals

Midweeks tijdens het Champions League schrok menig Barcelona liefhebber. Topscoorder Lionel Messi raakte geblesseerd aan zijn knie en het zag er naar uit dat de Argentijn lange tijd uit de roulatie was. Met slechts één goal op Gerd “Der Bomber” Müller, die veertig jaar geleden 85 goals in één kalenderjaar wist te maken, leek de kleine Argentijn ver verwijderd van het record.

Gelukkig bleek de blessure niet zo ernstig als gedacht en verscheen Messi tegen Real Betis gewoon aan de aftrap. Dit resulteerde in een historisch duel. Niet alleen evenaarde hij het record tot op 85 doelpunten. De beste voetballer van de wereld is nu alleen record aanvoerder met 86 doelpunten. In 2012 scoorde hij 12 keer voor Argentinië en 74 maal voor de FC Barcelona. Messi heeft nog drie duels om het record extra scherp te zetten. Dat het record ooit nog verbroken zal worden lijkt onwaarschijnlijk, of Messi zal in 2013 zichzelf moeten overtreffen.