Nieuws April 2020

Michael Robinson overleden

De voormalige voetballer en presentator Michael Robinson is dinsdag op 61 jarige leeftijd overleden. De in Leicester geboren ex-voetballer ontving op december 2017 in Barcelona nog de XIII International Vázquez Montalbán prijs voor Sport Journalisme .

Robinson begon zijn voetbalcarrierre bij Preston North End later verkastte hij naar Manchester City, Brighton, Liverpool, waarmee hij in 1984 de European Cup won, en Queens Park Rangers voordat hij in Spanje zijn carriere afsloot bij Osasuna.

Hij speelde met de club uit Pamplona verscheidene keren tegen Barça, en scoorde daarin in seizoen 1986/87 ook. Na zijn actieve loopbaan als speler in 1989, werd hij een alom geprezen commentator en presentator voor de Spaanse televisie.

Foto: www.fcbarcelona.com