Nieuws Juli 2013

Neymar bij de selectie

Dinsdagavond om 20:45 uur speelt FC Barcelona in de PGE Arena Gdańsk (of kortweg Baltic Arena) in de Poolse stad Gdańsk de derde oefenwedstrijd in de voorbereiding van het seizoen 2013/14 tegen Lechia Gdańsk. De wedstrijd stond aanvankelijk gepland voor zaterdag 20 juli, maar door het de vrijdag ervoor bekend maken van het noodgedwongen stoppen van Tito Vilanova werd de ontmoeting tien dagen uitgesteld.

Coach Tata Martino heeft in zijn eerste wedstrijdselectie Neymar da Silva opgenomen. De Braziliaan is pas een dag bij zijn nieuwe team, heeft eenmaal met de selectie getraind en maakt wellicht dinsdag tegen Lechia al direct zijn debuut bij Barça. De meeste spelers die er in Oslo bij waren reizen nu ook weer mee. Met uitzondering van Javier Mascherano, die is in Barcelona gebleven om daar met de overige achter gebleven internationals te trainen. Voor hen staan twee trainingen op het programma van dinsdag.

Om 09:30 uur vertrok het vliegtuig (foto's) met de spelers, technische staf en de directeuren Jordi Moix, Josep Ramon Vidal-Abarca en Andoni Zubizarreta. De aankomst van het vliegtuig wordt verwacht om 12:30 uur. De terugvlucht staat direct na de wedstrijd gepland met een vertrektijd uit Gdańsk van 23:45 uur.

De spelers die naar Polen reizen voor de vriendschappelijke ontmoeting zijn: Pinto, Oier, Montoya, Bartra, Adriano, Song, Sergi Roberto, Dos Santos, Messi, Tello, Neymar, Alexis, Sergi Gómez, Planas, Joan Román, Dani Nieto, Bagnack, Samper, Ilie, Patric, Dongou, Espinosa en Kiko Femenía.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen @PenyaBarcelona. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.