Nieuws Februari 2014

Neymar terug in selectie

Neymar weer bij de selectie De van een blessure herstellende Neymar is door trainer Gerardo Martino opgenomen in het gezelschap dat is afgereisd naar Baskenland. FC Barcelona verdedigd tegen Real Sociedad een 2-0 voorsprong uit de eerste wedstrijd in de halve finale van de Copa del Rey.

De medische staf heeft nog geen groen licht gegeven voor de Braziliaanse superster maar daar had Martino geen boodschap aan. De Argentijnse trainer hield eerder dit jaar al Ibrahim Afellay eerder bij de selectie dan de medische staf verantwoord vond. Dit was om het goede gevoel te bevorderen voor Afellay die veertien maanden niet speelde. Echter, Neymar is er pas kort uit en lijkt snel te moeten worden gebracht omdat volgende week Manchester City de tegenstander is in de achtste finales van de Champions League. "Maar voor mij is de eerstvolgende wedstrijd altijd de belangrijkste", zei Martino. "We zullen zien wat er voor de wedstrijden tegen Real Sociedad, tegen Rayo Vallecano en City gaat gebeuren. Misschien speelt hij morgen al, misschien pas na de wedstrijd in de Champions League.We zullen hem in ieder geval pas inzetten als hij daar helemaal klaar voor is. We nemen geen risico wat betreft zijn toekomst", aldus Martino. Neymar deed op 16 januari voor het laatst mee bij Barça, in de bekerwedstrijd tegen Getafe.

Vreemd genoeg is het hele team afgereisd naar Sociedad. Dus ook Ibrahim Afellay behoort tot de 25-koppige selectie waarvan er zeven spelers op de tribune moeten plaatsnemen. Jonathan Dos Santos is sowieso te vinden op de tribunes van Estadio Anoeta. De jongeling is nog geblesseerd. Derde keeper Oier en aanvoerder Carles Puyol zijn wel fit verklaard door de medische staf. Martino benaderd de wedstrijd uiterst serieus omdat het voor hem de belangrijkste wedstrijd is tot nu toe.

Nu is de 2-0 die is bewerkstelligd in Barcelona een uiterst riante voorsprong, toch bleek dat in het verleden geen reden om rustig achterover te kunnen leunen. Bovendien speelt Real Sociedad een goed seizoen, waarin het gesteund door de fanatieke aanhang een hoop punten in eigen stadion behaald. Jagoba Arrasate, de trainer van de Basken is er van overtuigd dat zijn ploeg voor een historische avond gaat zorgen.

De wedstrijd tussen Real Sociedad en FC Barcelona begint om 22.00 uur en is te zien op Sport 1. Via Twitter doen wij uiteraard weer verslag zodat u niks hoeft te missen van Barça.