Nieuws April 2011

Officieel: 4 keer Real Madrid

De ware voetballiefhebber en zeker de echte FC Barcelona fans zullen de volgende vier data in hun agenda hebben genoteerd. 16 april, 20 april, 27 april en 3 mei. Op die dagen zullen de twee Spaanse grootmachten elkaar gaan treffen.

Allereerst aanstaande zaterdag 16 april. In Madrid zal er voornamelijk gestreden worden om de kampioensrace spannend te houden. Indien FC Barcelona daar weet te winnen wordt het gat immers 11 punten en is de competitie voortijdig beslist in Catalaans voordeel. Real Madrid zal deze wedstrijd dus moeten winnen om de titel hoop levend te houden. 20 april treffen de ploegen elkaar in Valencia. In stadion Mestalla zullen beide ploegen gaan uitmaken wie de Copa del Rey mee naar huis mag nemen.

Vervolgens gaan beide rivalen bepalen wie er naar de Champions League finale op Wembley mag gaan strijden. De heenwedstrijd op 27 april zal plaatsvinden in Madrid waarna er uiteindelijk ook een wedstrijd in Camp Nou te zien zal zijn, op 3 mei aldus.