Nieuws Februari 2013

Pedro: “Laatste zestien altijd een lastige ronde”

Het is weer tijd voor de Champions League na een pauze van twee maanden. Twee dagen voor de eerste wedstrijd van het tweeluik tegen AC Milan sprak Pedro Rodríguez met de pers over hoe de ploeg zich voorbereidt op de ontmoeting met de Italianen. “We zijn heel gretig om weer in deze competitie te spelen tegen een lastige rivaal als AC Milan.” De aanvaller vindt het onzin dat iedereen Barça als favoriet voor de volgende ronde ziet en herinnerde iedereen eraan dat “deze ronde altijd lastig geweest is voor ons, elk jaar, misschien wel omdat er zoveel tijd zit tussen de wedstrijden.”

Over Milan: “Milan is altijd een lastige tegenstander, met hun hele geschiedenis en omdat ze veel gevaarlijke spelers hebben. Daarbij kan er van alles gebeuren in een tweeluik in de Champions League… We moeten geconcentreerd blijven en op onze hoede zijn in de verdediging.”

De Spanjaard geeft toe dat de bijdrage van Leo Messi aan het team essentieel is, maar daaraan voegt hij wel toe dat de Catalanen niet afhankelijk zijn van de Argentijn: “Hij is een sleutelspeler voor alles wat hij met zich meebrengt, zijn doelpunten, zijn werklust… Hij is beslissend omdat hij zijn verantwoordelijkheid neemt op het veld. Het zou wel te merken zijn als hij niet speelt, maar we zijn niet afhankelijk van hem. Er zijn andere spelers die het dan zouden doen.”

Wanneer gevraagd naar Barça’s comfortabele voorsprong in de Spaanse competitie, zegt Pedro: “We zijn nu aangekomen bij het meest cruciale deel van het seizoen. We gaan alles geven in de competitie, in de Champions League en in de Copa del Rey – we gaan ons nergens ook maar iets terughouden. De Spaanse titel komt elke week dichterbij, maar we zijn er nog niet.”

Tot slot sprak Pedro over zijn individuele prestaties. Hij laat weten dat zijn focus ligt op het helpen van het team, al geeft hij toe dat hij zich moet verbeteren wanneer het aankomt op doelpunten scoren. “Doelpunten zijn goed, omdat ze je zelfvertrouwen geven, maar het belangrijkste is dat het team blijft winnen,” aldus de Spaanse aanvaller.