Nieuws April 2010

Penya-avond in Heerenveen zeer geslaagd

De penya-avond op 10 april is uitstekend verlopen in het Abe Lenstra stadion. Bijna 150 personen hebben in een hele mooie ambiance, een schitterende avond beleefd..Het stadion straalt een en al het trotse gevoel van de Friezen uit. Overal, in de vele zalen, café's, museum en in de businesslounges tref je de prachtige geschiedenis aan van deze succesvolle club. Het wordt al snel duidelijk dat hier vele grote voetballers rondgelopen hebben. Met als bekendste natuurlijk Abe Lenstra. Het museum heeft vrijwel alles van Abe ten toongesteld.
Maar ook spelers als Ruud van Nistelrooij, Paul Bosvelt, Alves, John Dahl Tomasson, Lurling en Klaas jan Huntelaar waren ooit actief in het Heerenveense.
Na de tour werd er een overheerlijk buffet gepresenteerd, volgens kenners het beste ooit op de penya avonden van de fanclub. De quiz en loterij leverden natuurlijk weer veel gelukkige prijswinnaars op.
El Classico kon beginnen, iedereen was er klaar voor.  Een kleine technische storing zorgde nog voor een paar angstvallige minuten, maar gelukkig...vanaf de aftrap was de storing verholpen.
De wedstrijd was goed te volgen op het megascherm in de knusse hal (waar gewoonlijk 2000 Heerenveense fans naborrelen).
De sfeer was natuurlijk geweldig, zeker na het eerste doelpunt van Messi. Ook vanavond was Barcelona de beste en dat is vanzelfsprekend heerlijk tegen de vedetten van Real Madrid. Unfair spel maakte duidelijk dat het ook nog slechte verliezers zijn. Na de 0-2 vetrokken de aanwezige gasten huiswaarts voor een lange rit door de nacht. Maar...het was het allemaal waard!! Fryslan bedankt!!!