Nieuws Oktober 2022

Geslaagde fanreis Barça-Athletic

Dit weekend stond voor de Fan Club Barcelona in het teken van een laatste door NBD Sports georganiseerde fanreis. Deze had eigenlijk in 2020 dienen plaats te vinden, maar vanwege de Corona pandemie werd de reis tot nader te bepalen datum uitgesteld. Op vrijdag 21 oktober was daar dan toch het groene licht om met een zeer divers gezelschap van ruim vijftig mensen richting de Catalaanse hoofdstad af te reizen.

Of het door de klimaatverandering kwam, het kan bijna niet anders, het weer in Barcelona was fenomenaal. Een heerlijke zomerse 25 graden verwelkomden de Barça fans, die het gehele weekend in zomerse kledij kon blijven rondlopen. Het bezoek aan Camp Nou was tweeledig: op de vrijdag het museum en de stadiontour, op zondag de wedstrijd.

Het hoofdmenu tegen Athletic Bilbao was een heerlijke versnapering. Een goed gevuld stadion met ruim 84.000 fans zagen een wervelend Barça gehakt maken van de Baskische vrienden. Ousmane Dembélé had het op zijn heupen met drie assists en een zeldzame kopgoal; 4-0.

De reisgenoten konden alles goed zien vanaf prima plaatsen in het stadion. Jong en oud maakten een topavond mee, het hoogtepunt van een verder zo goed als vlekkeloos weekend. Het was dan ook heerlijk nagenieten op de vrije maandagmiddag. We bedanken NBD Sports voor alle jaren goede zorg aan de fanclubreizen. En we weten nu al dat ‘CHE voetbalreizen en stedentrips’ de organisatie vakkundig heeft overgenomen.

Voor geïnteresseerden, die ook zo'n prachtig Barça-weekend willen beleven, kijk gerust verder op www.beleefbarca.nl! We kunnen het een ieder met een warm hart aanbevelen!!