Nieuws Januari 2012

Pepe onder vuur

De gehele media heeft zich op het wangedrag van Madrid verdediger Pepe gestort. Pepe ontsierde, zoals hij wel vaker doet, de wedstrijd door na een overtreding op Messi bewust op zijn hand te gaan staan. Gerard Piqué is van mening dat deze actie niet onbestraft kan blijven: “De beelden zijn er, de wereld heeft het kunnen zien. Er zijn mensen die hier actie op moeten ondernemen. Als ze hun werk goed zullen ze ook handelen.” De verdediger van Barcelona benadrukte dat niet heel Madrid dergelijk wangedrag vertoont: “De houding van de Spaanse spelers van Madrid is voorbeeldig. We hebben geen probleem met hun.”

Ook Xavi liet zich uit: “Het is jammer, dit is nog niet gedaan.” Piqué liet zich hiernaast ook nog positief uit. Net als Guardiola eerder, was de verdediger vol lof over de prestaties van Alexis. “Het is een geweldig persoon, en geeft ons veel op het veld. Hij heeft mijn hart gestolen.

Pepe heeft inmiddels zijn excuses aangeboden aan Lionel Messi."Ik wil graag zeggen dat het geen bewuste actie was", zegt Pepe. "Toch wil ik Messi vragen mij te vergeven. Ik wil mijn team en club graag verdedigen. Maar het is nooit in me opgekomen om een andere voetballer expres pijn te doen."