Nieuws September 2012

Piqué twee tot drie weken uitgeschakeld

Gerard Piqué zal zo’n twee tot drie weken aan de kant staan, nadat hij in de Champions League wedstrijd tegen Spartak Moskou geblesseerd raakte. Volgens de medische staf van FC Barcelona heeft de verdediger een verstuiking in zijn linkervoet.

De wedstrijd was pas zeven minuten onderweg, toen Piqué zich naar voren haastte voor een corner voor de Catalanen, en een klap op zijn linkervoet kreeg. Hij kon niet verder spelen, hoewel hij dat wel probeerde, en werd twee minuten later van het veld gehaald. Kameroener Alex Song nam zijn plaats in de centrale verdediging over.

In de zes officiële wedstrijden die Barça tot nu toe heeft gespeeld, was Piqué de meest gebruikte speler van Tito Vilanova. Voor de Champions League wedstrijd, speelde Piqué in totaal 492 minuten in de Liga en Super Cup wedstrijden.

Piqué voegt zich nu bij aanvoerder Carles Puyol, die zijn knie blesseerde en eveneens aan de kant staan. Naar verwachting zal het vier tot zes weken duren voor hij weer in actie zal komen.