Nieuws Januari 2012

Rafael Márquez traint bij Barça B

De voormalige Catalaanse speler, die momenteel speelt voor de New York Red Bulls, traint tijdens de winterstop van de Major League Soccer (MLS) mee met het team van Eusebio. De aanwezigheid van Márquez bij Barça B ging als een lopend vuurtje door Barcelona.

De Mexicaanse verdediger mag van de club tot maart, de start van het nieuwe Amerikaanse seizoen, gebruik maken van de trainingsfaciliteiten van FC Barcelona om zijn conditie op peil te houden. Donderdag was het de eerste keer dat Rafa meetrainde met het team van Eusebio.

Rafa Márquez kwam naar Barça in de zomer van 2003. De Mexicaan was een belangrijk onderdeel van de Catalaanse defensie van de toenmalige coach Frank Rijkaard. Márquez behoorde ook tot het eerste elftal in de eerste twee seizoenen van Guardiola. In augustus 2010 vertrok de verdediger na zeven seizoenen in Barcelona transfervrij naar de New York Red Bulls.

Aan het einde van de training was Rafa Márquez blij om “vrienden en collega's weer te zien. Ik heb aan hen, deze stad en de club hele goede herinneringen.” Márquez gaf aan uiteraard in Amerika de wedstrijden van het team van Josep Guardiola te volgen. “Het is bijzonder dat Barça nog steeds de beste van de wereld is.”