Nieuws November 2017

Rakitic: "Juventus één van de beste in Europa"

Ivan Rakitic gaf zijn visie voorafgaand aan de Champions League-clash tussen Juventus en FC Barcelona op woensdag om 20.45 uur in Turijn. "We willen winnen om te ontspannen voor wat komen gaat de komende weken, het wordt een geweldige wedstrijd tegen één van de beste teams in Europa", zei de Kroatische middenvelder.

Over de recente ontmoetingen tussen de twee ploegen was Rakitic eerlijk in zijn beoordeling. "We moeten realistisch zijn, vorig seizoen verdienden ze de overwinning net zoals we een paar maanden geleden de winst verdienden."

"We willen spelen en concurreren in deze competitie waar we zo van houden, we willen een goede prestatie neer zetten en daarheen gaan en winnen. Vorig seizoen was Juve dicht bij de Champions League winst, het is een geweldig team. We willen de wedstrijd domineren. Maar het beheersen ervan zal moeilijk zijn. We zullen geduld moeten hebben tegen een ploeg die veel ervaring heeft en weet hoe je wedstrijden moet spelen," voegde de Barça nummer vier toe.

Rakitic sneed ook het onderwerp Messi aan. "Ik zie Leo in dezelfde vorm als altijd en hij weet hoeveel de fans, het bestuur en het team hem waarderen. Messi maakt deel uit van de Barça-familie en hij moet hier zijn en ik ben er van overtuigd dat hij er altijd zal zijn. Zijn carrière heeft veel te maken met wat Barça vertegenwoordigt. Ik wil met Leo spelen en ik denk dat we nog steeds een manier hebben om samen door te gaan."

De middenvelder had ook nog mooie woorden voor een andere legende, Gigi Buffon, de aanvoerder van Juventus. "Ik kan Buffon niets leren, alles wat hij heeft gegeven is enorm en het is een plezier om tegen hem te strijden morgen. Ik zou mijn plaats voor het WK voor hem opgeven; als je hem ziet huilen, wil je ook huilen. Een speler zoals hij kan zo geen afscheid nemen," bekende Rakitic na het mislopen van het WK in Rusland door Buffon met Italië.

Foto: www.fcbarcelona.com