Nieuws Januari 2009

Reacties na Osasuna-Barça

Xavi, die zijn driehonderdste competitiewedstrijd in het shirt van Barcelona met een doelpunt beloond zag worden, vond dat Barça slecht aan de tweede helft begonnen was maar dat de overwinning uiteindelijk wel verdient had. "We zijn trots en dat kun je zien op het veld."

Guardiola zag de nipt gewonnen wedstrijd tegen Osasuna als een goede les. "Er zijn nog genoeg wedstrijden te gaan en we zijn van geen enkel kampioenschap verzekerd." De trainer prees Messi nog maar eens, die weer een erg belangrijke rol speelde in het alweer achtste gewonnen uitduel op rij in de Primera División. "Ik hoop dat hij dit enthousiasme vol kan houden."

Met doelpuntenmakers Messi en Xavi zijn tevens de 2 genomineerde Barça spelers genoemd die tijdens het FIFA World Player gala, dat vandaag gehouden wordt, aanwezig zullen zijn. Zij zullen de strijd aan zullen gaan met Fernando Torres, Cristiano Ronaldo en Kaká.

Piqué geeft aan dat er op het eind weinig tijd meer was, maar dat Barça toch deed wat nodig was en de wedstrijd won. Daarnaast waakte hij voor onderschatting. "Iedereen heeft het nu over hoe goed we zijn, we moeten beide benen op de grond houden want je kan zomaar wedstrijden verliezen, zoals vandaag bijna gebeurde." Ten opzichte van het FIFA gala is Piqué duidelijk: "Beide spelers verdienen het om FIFA World Player te worden. We hopen dat een van de twee het wordt."

De eerder genoemde acht gewonnen uitduels op rij betekenen tevens een nieuw Spaans record. Een record dat overgenomen wordt van rivaal Real Madrid, welke in het seizoen 1960-1961 zeven keer op rij een uitwedstrijd wist te winnen.