Nieuws Maart 2010

Real Zaragoza - Barcelona 2-4

Barcelona heeft zondagavond de drie punten uit Zaragoza mee naar huis weten te nemen. De wedstrijd werd opnieuw een ware Messi-show.
Reeds na vijf minuten scoorde hij met een knappe kopbal in de uiterste hoek. De ontsteking aan zijn tanden was met pijnstillers onderdrukt en dat was te zien. Het was vooral Messi die aanvallend het gevaar stichtte.
Naast de ontbrekende Xavi had Guardiola ook besloten om Puyol en Iniesta op de bank te posteren. Het middenveld bestond daarom uit Touré, Busquets en de terug gekeerde Keita.
Zij bleven makkelijk op de been tegen het povere Zaragoza, dat weinig gevaar kon stichten voor het doel van Valdés.
In de tweede helft begon Lionel Messi pas echt aan zijn strafexpeditie tegen de verdediging van Zaragoza. Met twee fantastische doelpunten bezorgde hij Barcelona een comfortabele voorsprong en had hij wederom een hattrick achter zijn naam staan.
De laatste negen doelpunten in de competitie kwamen allemaal van Messi, die in de vorm van zijn leven verkeert.
Daarnaast wist hij ook Zlatan Ibrahimovic nog een aantal opgelegde kansen te geven, maar Zlatan had het vizier lang niet zo op scherp. Anders had ook hij een hattrick kunnen maken.
In de laatste vijf minuten wist Zaragoza uit het niets opeens twee maal te scoren, waardoor het 2-3 was en er nog even opgepast moest worden. Messi echter, liet in de zestien meter een aantal verdedigers zijn hielen zien, waarna er één in staat bleek hem tegen de grond te werken.
Hij gunde de strafschop aan Ibrahimovic, die op deze manier ook een goal kon maken en wellicht zijn zelfvertrouwen wat kon opschroeven.

Klik hier voor beelden van de wedstrijd

Opstelling Barcelona: Valdes, Dani Alves, Piqué (68. Puyol), Milito (72. Marquez), Maxwell, Touré (62. Iniesta), Busquets, Keita, Messi, Ibrahimovic, Pedro.