Nieuws Januari 2016

Rugnummers Turan en Vidal

FC Barcelona mocht vanwege de FIFA sanctie tot 1 januari 2016 geen nieuwe spelers registreren. De club wilde Arda Turan en Aleix Vidal vrijdag 1 januari ‘16 inschrijven, maar het bondskantoor van de Spaanse voetbalbond bleek tot 4 januari ’16 gesloten. Het tweetal kon hierdoor zaterdagmiddag nog niet meedoen in de uitwedstrijd tegen Espanyol. Nu Turan en Vidal eindelijk officieel inzetbaar zijn voor FC Barcelona, heeft de club maandag direct de rugnummers van het duo, dat in de zomer van 2015 de overstap naar Barça maakte, bekend gemaakt.

Arda Turan gaat dit seizoen met rugnummer 7 spelen onder de naam Arda. Aleix Vidal heeft nummer 22 gekregen en draagt zijn volledige naam achterop het Blaugrana-shirt.

Voor zijn komst naar de Catalaanse stad droeg Turan het rugnummer 10 bij Atlético Madrid en eerder tevens bij Galatasaray SK, maar dat rugnummer is en blijft uiteraard pronken op het shirt van Messi! Rugnummer 7 werd voorheen gedragen door Pedro Rodríguez die Barça heeft verruild voor Chelsea FC.

Vidal heeft wel een voor hem bekend rugnummer toegewezen gekregen. Vorig seizoen droeg hij het nummer 22 al bij Sevilla FC. Bij Barça droeg Dani Alves tot de zomer van 2015 het rugnummer 22 als eerbetoon aan zijn voormalige teamgenoot Éric Abidal. Dit seizoen heeft Alves het rugnummer 6 van Xavi Hernández overgenomen na zijn vertrek naar Qatar.

Wil je het officiële shirt van Turan of Vidal?
Dat kan! Klik HIER en bezoek de Barcelona Fan Shop van de fanclub!
De webshop is overzichtelijk en het bestellen en betalen is heel eenvoudig, zonder gebruik van een creditcard (via iDeal of een gewone overboeking), en. . .
Leden van de fanclub krijgen 7,5% korting op alle producten!

Aanstaande woensdag zou het duo in de bekerwedstrijd tegen stadgenoot Espanyol, na zes maanden van alleen trainen en toekijken vanaf de tribunes, eindelijk hun officiële debuut kunnen maken. De wedstrijd wordt om 20:30 uur in Camp Nou afgetrapt en is de eerste ontmoeting van twee duels om een ticket voor de kwartfinales van de Spaanse beker.

De wedstrijd wordt woensdag live uitgezonden bij Ziggo Sport. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.