Nieuws Oktober 2012

Training in stadion Benfica

FC Barcelona heeft gister een training afgewerkt in het stadion 'Da Luz' van Benfica, een stadion waar de ploeg nog nooit een wedstrijd wist te winnen.

De groep was nagenoeg compleet. Ook de langer geblesseerde Iniesta, Puyol en Adriano trainden met de groep mee. Van de huidige groep spelers was er een aantal ook al bij toen FC Barcelona het voor het laatst opnam tegen Benfica. In 2006 was de club namelijk tegenstander in het succesvolle Champions League jaar. In de kwartfinale verschenen Valdes en Iniesta aan de aftrap en behaalde de ploeg van Rijkaard in Lissabon een gelijkspel, waarna het in Camp Nou 2-0 voor de Blaugranas werd. Puyol was destijds geschorst en Xavi en Messi mistten het duel door een blessure.

De wedstrijd zal vananvond zoals gebruikelijk om 20.45 uur beginnen.