Nieuws Augustus 2011

Transfer Fabregas in cijfers

De transfer van Cesc Fabregas naar FC Barcelona heeft lang op zich doen wachten. Aan het overmaken van het verschuldigde transferbedrag kleeft ook een heel proces.

In totaal ontvangt Arsenal 40 miljoen euro voor Fabregas, die ze ooit voor 500.000 euro kochten van FC Barcelona. Naar verluid betaalt Barça 34 miljoen en legt Fabregas zelf de overige 6 miljoen bij.
Zodra Cesc zijn contract heeft getekend in de Catalaanse hoofdstad, maakt FC Barcelona 14,5 miljoen euro over naar de club uit de Engelse hoofdstad. In oktober ontvangt de club nog eens 14,5 miljoen euro van de Catalanen. De resterende 5 miljoen euro worden verspreid over 5 jaar betaald. Deze 5 miljoen staan voor de 5 seizoenen, die Cesc nog had moeten uitdienen bij Arsenal. Eén miljoen per jaar dus.

Dankzij deze constructie is dit de langstlopende transfer uit de geschiedenis.