Nieuws Augustus 2016

Transferupdate

Gearriveerd: Denis Suárez
Denis Suárez was de eerste zomeraankoop. De uit Galicië afkomstige 22-jarige middenvelder speelde eerder al in Barça B, maar werd uitgeleend aan Sevilla als onderdeel van de transfer van Ivan Rakitić naar Barça. Daarna groeide hij bij Villarreal verder als middenvelder en presteerde zodanig dat Barça hem terughaalde voor het nieuwe seizoen.

: Samuel Umtiti
Van Olympique Lyonnais kwam de 22-jarige Samuel Umtiti over om de Barça-defensie te versterken. De Fransman doorliep de jeugdrangen van de club uit Lyon en heeft ondanks zijn jonge leeftijd al 170 wedstrijden voor Olympique in de benen. Op het EK 2016 debuteerde hij voor Frankrijk in de kwartfinales en trad ook in de halve finale en finale aan.

: Lucas Digne
Lucas Digne is de tweede aangekochte Fransman. De 22-jarige middenvelder kwam via de jeugd van Lille op en stapte in 2011 permanent over naar de hoofdmacht. In 2013 verkaste hij naar Paris Saint-Germain, waar hij twee seizoenen speelde en een reeks prijzen pakte, alvorens hij voor een seizoen werd verhuurd aan AS Roma.

Gepromoveerd
: Sergi Samper
Na solide prestaties in het eerste team als speler van Barça B werd Sergi Samper deze zomer definitief overgeheveld naar de hoofdmacht. Al op zesjarige leeftijd kwam Samper in Barça's jeugdopleiding terecht. Bij Barça B zette hij grote stappen in zijn ontwikkeling en geregeld maakte hij uitstapjes naar het eerste team, waar hij voldoende indruk maakte om nu een permanente promotie te verdienen.

: André Gomes
André Gomes leerde het voetbalvak bij Benfica, waar hij in 2014 speler van de hoofdmacht werd en een bijdrage leverde aan de eerste Triplete die Benfica ooit won. De 22-jarige middenvelder werd daarna verhuurd aan Valencia, waar hij zich de afgelopen twee seizoenen in de kijker speelde. Onlangs nog speelde hij een prominente rol in het Portugese nationale elftal dat het EK 2016 won.

Vertrokken: Dani Alves
Na tal van geruchten werd het deze zomer officieel: Dani Alves heeft FC Barcelona verlaten. De gelauwerde rechtsback groeide in zijn acht jaar trouwe dienst voor Barça uit tot de buitenlandse speler met de op één na meeste wedstrijden voor Barça en zette 23 trofeeën op zijn palmares. Nu zet de Braziliaan zijn carrière voort bij het Italiaanse Juventus.

Vertrokken
: Sandro Ramírez
Sandro Ramírez zette een punt achter zijn Barça-tijd. De 20-jarige aanvaller kwam via de jeugdrangen van Barça op naar het eerste team, waarnaar hij vorig seizoen officieel overstapte. Met weinig speelminuten in het vooruitzicht, ook vanwege een blessure, koos Sandro voor een vertrek naar Málaga in de hoop daar vaker aan spelen toe te komen.

Vertrokken
: Marc Bartra
Marc Bartra koos eveneens voor een vertrek. Bartra arriveede al op twaalfjarige leeftijd bij Barça en heeft er meer dan de helft van zijn leven doorgebracht, waarin hij met het eerste team vele prijzen in de wacht sleepte. Nu heeft Bartra ervoor gekozen zijn voetbalavontuur voort te zetten in de Duitse competitie met een contract bij Borussia Dortmund.

Gerelateerd nieuws