Nieuws September 2020

Twee oefenwedstrijden

In aanloop naar de start van La Liga (voor Barça is dat op zondag 27 september; tegenstander Villarreal (thuiswedstrijd)), traint Barça deze week volop (maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag) en spelen ze op zaterdag 12 september een vriendschappelijke wedstrijd tegen Gimnàstic Tarragona. Plaats van handeling : Estadi Johan Cruyff. Heel bijzonder! Het wordt de eerste wedstrijd voor Ronald Koeman als hoofdcoach bij Barça. De wedstrijd is te volgen live op Barca TV+ Aanvang wedstrijd: 19.00 uur.

Tweede wedstrijd in de voorbereiding wordt gespeeld op woensdag 16 september tegen Girona FC. Zelfde locatie en zelfde begintijd. Twee Catalaanse derby’s. Wedstrijd wordt uitgezonden op Barça.TV+ en Barça.TV. Het lukte Girona bijna om te promoveren naar de Primera División. Die willen zich graag laten zien.

Een mooie gelegenheid voor Koeman en zijn staf om de spelers echt aan het werk te zien. De tegenstanders zijn niet van dat kaliber zoals in La Liga. Wellicht volgen er nog meer vriendschappelijke wedstrijden. Hou het nieuws in de gaten!

Foto: fcbarcelona.com