Nieuws April 2013

Vilanova gunt veel spelers rust

Tito Vilanova neemt geen risico met het drukke programma van FC Barcelona. De oefenmeester laat veel spelers thuis voor het duel tegen Real Zaragoza.

Lionel Messi is pas net hersteld van zijn hamstringblessure, en hij mag zich gaan richten op het tweeluik met FC Bayern München. Met het oog op de zware halve finale, en de comfortabele voorsprong op Real Madrid, neemt de technische staf van Barça geen risico. Jordi Alba en Andrés Iniesta krijgen rust, en Sergio Busquets en José Manuel Pinto hebben lichte klachten. Adriano Correia heeft inmiddels de training hervat, maar de wedstrijd tegen Real Zaragoza komt te vroeg voor de Braziliaan. Vanwege alle absenties schuifen keeper Oier Olazabal en middenvelder Sergi Roberto van Barça B door naar het eerste elftal.

Voor Zaragoza staat er meer dan alleen prestige op het spel. De ploeg van trainer Manuel Jiménez staat in de degradatiezone en daarom is ieder punt welkom. Bij Blanquillos staan zeven voormalige Blaugrana`s onder contract. Montañés, Abraham, Edu Oriol, Víctor Rodríguez, Rochina, Adrià Carmona en Rodri doorliepen allen de jeugdopleiding van FC Barcelona. Het duel in La Romareda begint om 19.00 uur.

Via Twitter houden wij u op de hoogte van het verloop van de wedstrijd.