Nieuws November 2023

Veel steun voor Gavi

Prognose herstel: 6 tot 9 maanden. Euro 2024 in gevaar. Wie neemt zijn plaats in?

Van over de hele wereld steunbetuigingen voor Gavi in deze voor hem zo moeilijke tijd. Van binnen en buiten de club. Steun en liefde aan het adres van Gavi. De blessure ontstond in de wedstrijd tussen Spanje (wat al geplaatst was) en Georgië. Afgescheurde kruisband en beschadigde meniscus. Een horror scenario voor elke sporter (en met name voor voetballers). De operatie volgt nog. 1 van de dragende spelers bij FC Barcelona lange tijd uitgeschakeld.

Mucho amor para Gavi

Ferran Torres toonde na zijn doelpunt tegen Georgië, een shirt van Gavi. Uit eerbetoon. De social media staan vol met berichten van o.a. Araujo, Martínez, Pedri, Cancelo, Yamal. Balde, Fermín Raphinha, Sergio Roberto en alle andere spelers van FC Barcelona.

Ook steunbetuigingen vanuit de voetbal- en sportwereld: Ansu Fati, Ousmane Dembélé, Alex Abrines (basketbalteam Barcelona) en Alexia Putellas (FC Barcelona Femení), de Spaanse federatie, Real Sociedad, Cádiz en Valladolid.

Instagram: verhalen van Oihan Sancet en Nico Williams (Athletic Club), Álvaro Morata (Atlético Madrid), Joselu (Real Madrid)) en Aymeric Laporte van Al Nassr.

Beterschapswensen van oud-spelers: Sergio Busquets, Jordi Alba en Andrés Iniesta. Barca en NBA ster Pau Gasol (ambassadeur van de basketbalclub).

En dan alle berichtjes verzonden door de vele fans van Gavi. Non-stop berichten via social media.

20 minuten nadat berichten geplaatst konden worden, waren het er al 2.904. Na het eerste uur 4.858. Na drie-en-een-half uur al meer dan 10.000. Na 24 uur meer dan 18.500 berichten. En zo gaat het maar door. De aantallen lopen maar op.

Iedereen wenst Gavi een spoedig herstel!! Je innerlijke kracht zal je vooruit helpen.

We staan allemaal achter je en leven met je mee, Gavi!!