Nieuws Januari 2021

Vooruitblik Cornellà – FC Barcelona

Donderdagavond is de 1/16 finale in de Copa del Rey: Unión Esportiva Cornellà tegen ons aller Barça. Na de nederlaag in de finale van de Supercup (tegen Athletic Club de Bilbao) een mooie gelegenheid om dat vervelende gevoel weg te spoelen. Maar we zijn gewaarschuwd: in de vorige ronde wipte Cornellà met 1-0 (Adrian Jiménez was de doelpuntmaker) Atletico Madrid uit het toernooi. De mannen van Cornellà zijn nog aan het feesten!

Cornellà is een Catalaanse club en heeft zijn domicilie in Cornellà de Llobregat. De vereniging werd opgericht in 1951 na een samengaan tussen Club Atlético Padró en Academia Junyent. Vele jaren lang werd er gespeeld in de regionale competities totdat in het seizoen 2013/2014 de prachtige overgang werd bewerkstelligd naar de Segunda División B.

Op dit moment spelen ze nog steeds in de Segunda División B (groep 3). De wedstrijden worden gespeeld in het Camp Municipal de Cornellà met een capaciteit van 1500 toeschouwers. Trainer/ coach is Guillermo Fernández. Aanvoerder: Eloy Gila. De selectie bestaat voor 90% uit Spaanse voetballers. In december versloeg Barça B, Cornellà met 1-0 (doelpunt Alex Collado). Barcelona B neemt de 3e plaats in op de ranglijst en Cornellà de 7e plaats.

Het programma voor deze week voor Barça: woensdag 11.00 uur training; donderdag 10.15 training; 21.00 uur wedstrijd tegen Cornellà (kan op de fiets….) Vrijdag 12.00 training; zaterdag 16.30 training; zondag wedstrijd tegen Elche (uit 16.15 uur). Deze week dus uitwedstrijden 7 en 8. En Sierd zal wel  weer een leuk restaurantje weten!!

Foto: fcbarcelona.com