Nieuws December 2011

WK clubs: Kashiwa schakelt Auckland uit

Met de wedstrijd tussen de Japanse kampioen Kashiwa Reysol en Auckland City uit Nieuw-Zeeland begon donderdag het wereldkampioenschap voor clubteams. Voor Auckland City FC zit het WK voor clubs er alweer op. De ploeg uit Nieuw-Zeeland verloor donderdag in de eerste ronde met 2-0, een score die bij rust al was bereikt. Junya Tanaka en Masato Kudo scoorden voor de Japanners.

Door de overwinning gaat Kashiwa Reysol door naar de kwartfinale, waarin het Mexicaanse CF Monterrey de tegenstander is. De winnaar van die wedstrijd speelt in de halve finale tegen het Braziliaanse Santos FC, de kampioen van Zuid-Amerika.

In de andere kwartfinale treffen Esperance Tunis uit Tunesië en Al Sadd uit Qatar elkaar. De winnaar van dat duel ontmoet FC Barcelona. Voor de Catalanen begint het toernooi op donderdag 15 december. De ploeg stroomt, net als Santos, in de halve finale in. Traditioneel gezien gaat de eindstrijd op het WK voor clubs tussen de winnaar van de Copa Libertadores en die van de Champions League. Vorig jaar doorbrak TP Mazembe uit Congo de traditie door het Braziliaanse Internacional in de halve eindstrijd met 2-0 te kloppen. In de finale bogen de Afrikanen voor Internazionale: 3-0.

Bekijk hier de samenvatting van Kashiwa Reysol - Auckland City FC.