Nieuws Februari 2011

Xavi geblesseerd

FC Barcelona's aanvoerder Xavi zal de komende twee competitie wedstrijden moeten laten schieten. De wedstrijd voor de Champions League tegen Arsenal is vooralsnog een vraagteken.

Aan het einde van de wedstrijd tegen Athletic Club raakte de Catalaan licht geblesseerd maar inmiddels heeft een MRI scan uitgewezen dat er toch sprake is van een kleine spierscheuring. Om geen enkel risico te nemen voor de belangrijke CL wedstrijd thuis tegen Arsenal zal Pep Guardiola geen beroep kunnen doen op de komende competitie wedstrijden tegen Real Mallorca en Valencia.

De keuze voor Guardiola wordt steeds kleiner aangezien ook Puyol en Dani Alves niet van de partij zullen zijn. Ook doelman Valdes zal een klein wondertje nodig hebben om op tijd fit te zijn.