Nieuws Januari 2024

Pijnlijke nederlaag: Xavi stopt na dit seizoen

Tijdens de persconferentie na de blamage tegen Villarreal (3-5) gaf Xavi te kennen te stoppen na dit seizoen (ondanks een nog lopend contract). Xavi denkt dat het de best mogelijke beslissing is in het belang van FC Barcelona. Het is tijd voor een verandering, aldus Xavi. Zijn vertrek zal er voor zorgen dat er een nieuwe weg ingeslagen kan worden. Hij zal zich de komende 4 maanden in blijven zetten voor Barça en hoopt nog een prijs te kunnen pakken.

Voor ruim 46.000 toeschouwers speelde Barça een wedstrijd van uitersten. Tot aan de 40e minuut hielden de ploegen elkaar redelijk in evenwicht. Beide teams hadden te maken met veel blessures. Het was Villarreal dat de score opende.

41’ 0-1 door Moreno

54’ 0-2 door Akhomach

60’ 1-2 door Gúndogan

68’ 2-2 door Pedri

71’ 3-2 door Bailly (ed)

84’ 3-3 door Guedes

99’ 3-4 door Sorloth

102’ 3-5 door Morales

Barça begon niet slecht aan de wedstrijd: kansen voor Yamal en Félix. Lewandowski was totaal onzichtbaar. Villarreal had tot aan het doelpunt van Moreno ook een paar goede kansen. Ruststand: 0-1. Xavi bracht 3 verse spelers in: Cubarsi, Pedri en Cancelo.

Maar dat mocht niet baten. Villarreal breidde de voorsprong uit. Tussen de 60e en 71e minuut begon het weer te lopen bij FC Barcelona. Dit leidde uiteindelijk tot de 3-2. Kansen waren er voor Yamal en Roque; helaas geen succes.

Villarreal geloofde er nog in. In de 84e minuut de 3-3. Het sein om te gaan voor de overwinning. Eindresultaat 3-5. Een deceptie FC Barcelona onwaardig. Publiek ontevreden naar huis. 10 punten achterstand op Madrid. Normaal gesproken niet meer in te halen. Binnenkort de wedstrijden tegen Napoli. Winst is mogelijk!!

Visca Barça!!

Opstelling: Iñaki Peña, Christensen (45”Cubarsi), Fort (45’Cancelo), Koundé, Araújo, Frenkie, Gúndogan, Romeu (45”Pedri), Félix (58”Torres), Yamal, Lewandowski (68”Roque)

Foto: fcbarcelona.com