Nieuws September 2011

Ziekenbezoek Afellay

Sandro Rosell, Josep Maria Bartomeu en Andoni Zubizarreta wilden persoonlijk Ibrahim Afellay steunen in deze moeilijke tijd. De Nederlander is met een fysiotherapeut van de club begonnen aan het lange herstelproces. Ibrahim is door de kruisbandblessure naar verwachting minimaal zes maanden niet in staat om uit te komen voor FC Barcelona.

Technisch directeur Andoni Zubizarreta is niet van plan een vervanger aan te trekken voor de Nederlandse middenvelder. “De artsen moeten de blessure goed onderzoeken en daarna vaststellen hoe lang Afellay moet revalideren. Het is geen goed nieuws voor Barcelona, maar de oplossing vinden we in onze selectie of bij Barça B. We zijn niet van plan om een vervanger aan te trekken” , aldus Zubizarreta over Afellay tegenover Barca TV.

Josep Guardiola sprak vrijdag jl. in de persconferentie voor de competitiewedstrijd tegen Atlético Madrid zijn steun uit: “Het is een drama voor een gevoelige jongen als Ibrahim. Hij was zeer geschokt, mede doordat het zijn eerste echt zware blessure is. Hij voelt zich nu wat beter en wij moeten hem ondersteunen in deze moeilijke periode. Ik weet zeker dat hij ons nog zal helpen later in het seizoen.”