Nieuws Juli 2013

Afscheid Van Bommel met blauwrood tintje

Mark van Bommel heeft op grootse wijze afscheid genomen van het betaald voetbal. De voormalig blaugrana speelde in een uitverkocht Philips-stadion met veel toppers aan zijn zijde tegen PSV.

Sterren als Arjen Robben, Wesley Sneijder en Franck Ribéry speelden mee. Maar ook oud-Barça spelers Marc Overmars, Philip Cocu, Giovanni van Bronckhorst en Zlatan Ibrahimovic verleenden hun medewerking aan een leuke wedstrijd. Binnen acht minuten stond PSV al met 2-0 voor dankzij goals van Adam Maher en Memphis Depay. Van Bommel wilde een grote nederlaag voorkomen en dus liet hij zich weer als van ouds gelden. De Limburger vloerde zijn opvolger Maher. Dat was voor Team Bommel het teken om een tandje bij te zetten. Arjen Robben scoorde dan ook al snel de 2-1. PSV nam in die fase al wat gas terug en zeker toen de sterspelers van Team Bommel het veld verlieten werd het niveau minder maar dat hoort een beetje bij een afscheidswedstrijd.

Twintig minuten voor tijd verruilde Philip Cocu zijn trainersfunctie bij PSV voor even in. Samen met voormalig FC Barcelona spelers Van Bronckhorst, Van Bommel en Overmars konden zij niet voorkomen dat PSV de wedstrijd met 4-3 verloor. De laatste treffer van de avond mocht Van Bommel zelf maken om vervolgens onder luid applaus en gezang het veld te verlaten. Al met al was het een mooie avond. Op Facebook staan alle foto`s van de blaugranas die in actie kwamen.