Nieuws Mei 2017

Piqué: Een groots afscheid voor Lucho

Barça speelt zaterdag haar laatste wedstrijd van het seizoen om 21.30 uur in het Vicente Calderón. Het doel is de finale om de Copa del Rey en tegenstander Alavés zal proberen te voorkomen dat de Blaugranas voor het derde seizoen op rij met de Copa aan de haal gaan.

Verdediger Gerard Piqué verscheen tijdens een persconferentie aan de vooravond van de finale om zijn licht te laten schijnen over de laatste wedstrijd van Luis Enrique. "Alavés is de verrassing van het seizoen en ze hebben een historische kans om een prijs te winnen. We moeten hen met passie bestrijden, tactisch en technisch overklassen," adviseerde de nummer drie van Barça.

"Luis Enrique verdient een geweldige finale. Hij is een geweldige coach en een van de beste coaches in de geschiedenis van FC Barcelona. Het is een geweldige kans en we moeten de Copa winnen," vervolgde Piqué. Het is makkelijk om de gewonnen trofeeën te herinneren maar het is beter om te onthouden hoe hij als persoon is omdat hij de hele kleedkamer voor zich won."

Wegens een schorsing zal Barça in Madrid zonder Sergi Roberto en Luis Suárez aantreden. "Het team mist belangrijke spelers, maar we zijn een grote groep en hebben genoeg spelers om hun afwezigheid op te vangen", reageerde Piqué.

Als laatste heeft de centrale verdediger lovende woorden voor ploeggenoot Samuel Umtiti. "Hij heeft grote technische kwaliteiten, hij is een allround talent, er zit een goede kop op en hij heeft het goed gedaan in zijn eerste seizoen, een belangrijke factor om succesvol te zijn bij de Club,"concludeerde hij.

Klik HIER voor de video.