Nieuws Augustus 2012

Alex Song krijgt rugnummer 25

Maandagavond betrad Alex Song voor de eerste keer in het Blaugrana het heilige gras van Camp Nou. De Kameroenees werd samen met de andere aankoop van deze zomer, Jordi Alba, als eerste op veld geroepen tijdens de presentatie van de spelers en technische staf. Dinsdag werd de middenvelder aan de pers gepresenteerd.

”Ik ben erg blij dat ik in Barcelona ben, en bij de Barça familie hoor. Het is een grote dag voor mij en mijn familie. Ik heb direct ja gezegd op Barça, deze gelegenheid kan once in a lifetime zijn”, zo begon de nieuwe aanwinst van FC Barcelona. “Ik zal proberen mijn best te doen. Titels proberen te halen, want dit is het team van kampioenen”, vertelde een ambitieuze Song. Ook de kinderen van Song erg blij met de ondertekening van hun vader: “Ze zijn allebei grote fans van Messi, en zijn dus erg blij met deze transfer. In de tuin spelen ze en doen ze net alsof ze hem zijn”, aldus een trotse vader. “Messi is de beste van de wereld, heeft een indrukwekkend talent en het is een genot om met hem te spelen. Ik ben erg blij.”

Alex Song is zich bewust van de concurrentie in het team: “Ik zit in een team vol sterren. Ik ga mijn best doen en mijn plek proberen te veroveren. Dit is het beste team van de wereld.” Al snel werd de vergelijking gemaakt met oud blaugrana Touré Yaya: “hij is een geweldige speler, ik ken hem goed. Maar we verschillen wel. Ik zal proberen het beste resultaat te tonen.”

Song heeft al contact gehad met zijn oud ploeg genoot Cesc: “Hij heeft me veel over de club verteld, maar hij hoeft niets te vertellen. Ik ken de club van TV. Hij vertelde me dat het makkelijk was om hier aan te passen. De stijl is vergelijkbaar met Arsenal, en Cesc zal me helpen.”

Busquets is zijn concurrent op het middenveld: “Ik ben niet hierheen gekomen om hem te onttronen. Hij is de beste op zijn positie, net als de andere spelers bij Barcelona. Bij Arsenal speelde ik in het centrum van het middenveld, maar ik kan op meerdere posities uit de voeten.” Alex Song zal gaan spelen met rugnummer 25.