Nieuws Januari 2011

Beter als hier zal ik nooit zijn

Tijdens de persconferentie aan de vooravond van de wedstrijd tegen Malaga, werden er vragen gesteld aan Guardiola over zijn contract verlenging. Maar hij wilde hier niet verder op ingaan en wilde alleen praten over de wedstrijd van zondag tegen Málaga. Het enige wat hij hier wel op antwoorde was: “Beter als hier zal ik nooit zijn”

Málaga bevind zich op dit moment op de 16de plaats in de Primera División en vecht tegen degradatie, maar ondanks dit gegeven, was Guardiola vol lof over Málaga coach Manuel Pellegrini. Hij zei: “Málaga heef een goede coach, ze hebben zich zeer goed versterkt en ook beschikken ze over ervaren spelers”.

Pellegrini werd in november aangesteld als nieuwe coach van Málaga en tijdens de lopende transfer periode haalde hij al een aantal nieuwe spelers naar Andalusië. Zo kwamen de Argentijn Marin Demichelis van Bayern München, Julio Baptista van AS Roma en van Atletico Madrid kwamen Ignacio Camacho en de keeper Sergio Asenjo. Ook heeft Málaga interesse in twee spelers van Barça. Zo zouden graag Milito en Jeffren overnemen. Met de nieuwe spelers die Pellegrini al binnen heeft, wil hij in ieder geval proberen een afranseling te voorkomen en in ieder geval proberen te scoren en zo te winnen in Camp Nou.

De wedstrijd van zondagavond, zal geen makkelijke wedstrijd worden voor Barça. Want met de druk van achtervolger Real Madrid, moet Barça elke wedstrijd winnen. Guardiola zei hier nog over “elk team is gevaarlijk en komen met de verplichting om een goed resultaat neer te zetten en de teams van Pellegrini hebben altijd goed gespeeld”.

Wilt u de wedstrijd live volgen, dan is de wedstrijd te zien op Sport1 Live vanaf 21:00 uur. Ook zal uw Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter voor u verslaan. Op Twitter dient u dan te zoeken op Penya Barcelona. Op het forum van de Fan Club Barcelona, kunt u ook mee praten over de wedstrijd en eventueel uw voorspellingen doen.